Kitapsihirbazi, Ne sihirdir ne keramet indirimdedir bütün marifet
Sepetim 0 Toplam: 0,00 TL
İnsancıl Aylık Kültür Sanat Dergisi Sayı: 343 Şubat 2019 kolektif

İnsancıl Aylık Kültür Sanat Dergisi Sayı: 343 Şubat 2019

Liste Fiyatı : 14,85TL
Taksitli fiyat : 9 x 1,79TL
Havale/EFT ile : 14,40TL
3990000096865
811979
İnsancıl Aylık Kültür Sanat Dergisi Sayı: 343 Şubat 2019
İnsancıl Aylık Kültür Sanat Dergisi Sayı: 343 Şubat 2019
İnsancıl Dergisi Yayınları
14.85

İnsancıl Şubat 2019 Sayısından

1 Çetin Örgen – Umut hep var (Şiir)

2 Betül Çotuksöken – Felsefenin Gör Dediği:Felsefe Tarihi: Antropontolojik Okuma 32

İnsanı toplumda, tarihte, kültürde ve bun­ların her birinin taşıyıcı ortak temeli olan “dil”de yakalayan yaklaşımlar, yapısı gereği antropontolojiktir. Antropontoloji ya da insan-varlıkbilgisi insan-insan olmayan, ben-ben olmayan farklılığı üzerine kurulu olmakla birlikte, bakışını, insanın taşıyıcı varoluşuna dayandırdığı için güçlüdür ve öteki felsefi bakışlardan bir adım öndedir. Çünkü antropontolojinin elinde, ancak insanla birlikte anlaşılır kılınan “varolan” vardır; varolanın kendinde yansımasını bulduğu "dil” vardır. Dil “varolan” ve “varolmayan” üzerinde konuşma-yazma olanağını sağlar. Bu nedenle­dir ki antropontoloji en çok da dile yaslanır.

6 Rahime Henden – Nehirin Şarkısı (Şiir)

7 Cengiz Gündoğdu – Manves City Üstüne

Yazar, oluşturduğu tiple okura gerçekliği gösterir, roman ancak bu durumda gerçek­çi olabilir. Bu açıdan Manves City'e bakıldıkta Latife Tekinde tipleştirme olmadığı görülür. Romanda tipleştirme olmayışının nedeni, romanın kurgusu...

9 Gülçin Yağmur Akbulut – Yağmur ve Yıldızlar (Şiir)

10 Mustafa Günay – Düşünce Defterimden Fragmanlar 3

Her sabah yeni bir başlangıçtır: her şeye. Günün uzunluğu ve doluluğu bize de bağ­lıdır dışımızdaki pekçok şeye bağlı olduğu kadar. Unutmayalım ki yaşanan her günle birlikte ömür defterimizden de bir sayfa ek­silir. Ama bu sayfaya yazdıklarımız, sonraki anlarda/günlerde de bizimle olmayı sürdü­rür. Boş sayfalarla dolu bir defter kadar deh­şet verici bir şey olabilir mi?

12 Cengiz Bektaş – Günaydın (Şiir)

13 Hayrettin Geçkin – Çavuşkuşunun Türküsü

Berrin Taş'ın yapıtlarında, ger­çekliğin olduğu kadar kadınlığın da gelişmeye muhtaç olduğu im­lenir. Ayrıca gerçeğin düşlerle zenginleşebileceğinin ipuçları da var. Bu durum bir bakıma okuyu­cuyla örgütlenir. Ki estetik tam da burada devreye girer. Ayrıca onun yapıtlarında ölümün dirime katıldı­ğını gözlemek de mümkün. Bütün bunlarla birlikte denilebilir ki ateşi çekice, onu da ekmeğe dönüştü­renlerin türküsüdür aslında onun sözcük işçiliği. Şiirlerinde de düz­yazılarında da seyir budur.

16 Berrin Taş – Hep Yolda

4 Ocak 2019

Dağıtım ücreti iyice yükseldi. Aldı başını gitti. Şimdi elinizdeki bu sayıyı okuyabilirseniz -elinize ulaşırsa- Şubat sayısını okuyabilirseniz da­ğıtıma verilmediğini öğrenmiş olacaksınız. Dağıtım parasını karşılamıyor satılan dergi­ler. Bu durumda baskı sayısını da iyice dü­şürmemiz gerekecek. Yılların bana öğrettiği şu. Türkiye'de kültür sanat dergisi okuyan okumak isteyen kişi sayısı çok az. Sen ne yaparsan yap, istediğin kadar didin, çırpın okumuyorlar. Önceleri beş bin basılan der­gi değişik süreçlerden geçtikten sonra bin adet basılıyordu. Bundan böyle baskı ade­dini beş yüze, belki de dört yüze indirmemiz gerekecek…. Şubat sayısını kitabevlerinde bulama­yacaksınız. Ocak sayısını aldınız. Şubat'ı nerden bulursunuz bilemem. Bizden de is­teyebilirsiniz. İnternet aracılığıyla da edine­bilirsiniz. Kitabevlerinde bulamayacaksınız derken yanlış anlaşılmasın. Bizim elden verdiğimiz kitabevlerinde yine bulunur dergi.

21 İnsancıl'a Mektup

22 Şükrü Çiftçi – Babil (Şiir)

24 Yusuf Çotuksöken – Kaygılarımız Üzerine (Deneme)

Hangimiz kaygılardan uzak yaşayabiliyo­ruz ki? Hangimiz, kaygılı değiliz ki... Han­gimiz kaygılarımızı yaşarken bizde bıraktığı derin izleri görmezden gelebiliriz ki. Bu ülkede yaşıyorsanız, kaygılanacak o denli çok konu bulur, bunları yaşar, bunlar üzerine konuşur, tartışır ve yazarsınız ki...

27 Cemal Karsavan – Rüyalarımda Sevdiğim Sensin (Şiir)

28 Recep Çitikbel – Yarın Yarın Estetik İnceleme

Roman, 12 Mart romanları arasında “gös­terilir”. Yazar, romanın konusunu, “12 Mart Askeri Muhtırasından yola çıkarak yazar. Romana konu olan, 12 Mart 1971 rejiminin amaçları romanda anlatılarak gösterilmez. Daha çok, dört ana karakter ve yan karakterlerle, özne-nesne bütünselliği olmayan, romana, konu mankeni olan karakter/tip üzerinden, 1970 Türkiye'sini ele alır. Bakış açısı, karakter/tiplemelerinde görülen, so­runlarından çok, sorunlu tiplerdir. Bu tiplerin inişli çıkışlı yaşamlarını, yazar, abartılı, öznelci, rastgele ele alır.

37 Turgut Karabekir – Büyüksen (Şiir)

38 Hasan Akarsu – “Sismik ve Ritüel”

Hasan Çapik 1977 Adıyaman doğumlu olup felsefe öğretmenidir. Tiyatro oyunları, öyküleri olan ozan, ilk şiir yapıtı “Bekleyişin Zerdüşti'ne yenisini ekledi: “Sismik ve Ritüel”. Sismik sözcüğü depremle ilgilidir. Ritüel ise tapınma ve büyüyle ilgili geleneksel tö­ren anlamına gelir. Ozanın şiirlerinde, kuş­kusuz bu sözcüklerin anlam izleri var.

40 Nurşen Aydoğan – Cengiz Gündoğdu: Aydınlanmanın Kapıları

Cengiz Gündoğdu, “Estetik kapısı niye zorunludur” sorusunu; Estetik, yalnızca bir yapıtın ya da köprünün güzel olup olmadı­ğıyla ilgilenmez, diye yanıtlar. Toplumun ku­ruluşunda, toplumdaki insan ilişkileri güzel mi, değil mi, onunla da ilgilenir.Toplum kuru­luşu, insan ilişkileri güzel, deyince sorun ol­maz. Ancak güzel değil deyince sorun çıkar.

46 Zeynep Alpaslan – Cengiz Gündoğdu: Toplumsal Bilincin Oluşturulması

Cengiz Gündoğdu, aydınlanma derken felsefeyi, estetiği, insan bilimlerini, bilimsel kavrayışı egemen duruma getirmekten söz etmektedir. O zaman toplumsal bilincin etki­siyle felsefe, estetik, insanbilimleri, bilimsel kavrayış insanın temel uğraşı olacaktır.

48 Osman Akyol – Uzun zaman oldu Canım annem Dönmedin (Şiir)

49 Beyazıt Kahraman – 2018 Tekin Sönmez Dil ve Edebiyat Ödüllerinden birini kazanan Tarık Günersel ile Söyleşi

51 Bize Gelenler

52 Gülay Yeşilipek – Ana-Baba Evi (Öykü)

Serap o gün beşinci resim sergisini aç­mıştı. Yine de ilk sergisini açtığı gün gibi he­yecanlıydı... gelenlerle tek tek ilgilenmeye özen gösterdi, özellikle resimleri hakkındaki görüşlerini onlardan dinlemek çok önemliydi Serap için. Sergi açılalı iki saat olmasına karşın hala gelenler vardı. Serap yeni ge­len öğretmen arkadaşlarını karşılamak için hızla kapıya doğru giderken bir kadın dikka­tini çekti. Biraz önce de aynı kadını aynı tab­lo önünde görmüştü.

54 Cengiz Gündoğdu – Yıldız Güncesi

2 Ocak Çarşamba

29. Yıl... İnsancıl 29 yıldır kültür dünya­sında ışıl ışıl parlıyor. Şimdi İnsancılın ışıltısıyla yazıyorum. Bu ışıltının özellikle Ber­rin Taş'tan kaynaklandığını düşünüyorum.

Bir düşüncemi daha söylemeliyim. Du­rup durup Marks'la Engels'e dönmek gerekiyor. O zaman bakın n'oluyor. Marks söylüyor. Kapitalizm yalnızca maddi üretim değildir. Kapitalizm maddi üretimin yanında tinsellikle üretir. Kapitalizmin sürgit olabil­mesi için, buzdolabının yanında buzdolabı almanın "sevinci” de üretilmelidir, üretir de.

  • Açıklama
    • İnsancıl Şubat 2019 Sayısından

      1 Çetin Örgen – Umut hep var (Şiir)

      2 Betül Çotuksöken – Felsefenin Gör Dediği:Felsefe Tarihi: Antropontolojik Okuma 32

      İnsanı toplumda, tarihte, kültürde ve bun­ların her birinin taşıyıcı ortak temeli olan “dil”de yakalayan yaklaşımlar, yapısı gereği antropontolojiktir. Antropontoloji ya da insan-varlıkbilgisi insan-insan olmayan, ben-ben olmayan farklılığı üzerine kurulu olmakla birlikte, bakışını, insanın taşıyıcı varoluşuna dayandırdığı için güçlüdür ve öteki felsefi bakışlardan bir adım öndedir. Çünkü antropontolojinin elinde, ancak insanla birlikte anlaşılır kılınan “varolan” vardır; varolanın kendinde yansımasını bulduğu "dil” vardır. Dil “varolan” ve “varolmayan” üzerinde konuşma-yazma olanağını sağlar. Bu nedenle­dir ki antropontoloji en çok da dile yaslanır.

      6 Rahime Henden – Nehirin Şarkısı (Şiir)

      7 Cengiz Gündoğdu – Manves City Üstüne

      Yazar, oluşturduğu tiple okura gerçekliği gösterir, roman ancak bu durumda gerçek­çi olabilir. Bu açıdan Manves City'e bakıldıkta Latife Tekinde tipleştirme olmadığı görülür. Romanda tipleştirme olmayışının nedeni, romanın kurgusu...

      9 Gülçin Yağmur Akbulut – Yağmur ve Yıldızlar (Şiir)

      10 Mustafa Günay – Düşünce Defterimden Fragmanlar 3

      Her sabah yeni bir başlangıçtır: her şeye. Günün uzunluğu ve doluluğu bize de bağ­lıdır dışımızdaki pekçok şeye bağlı olduğu kadar. Unutmayalım ki yaşanan her günle birlikte ömür defterimizden de bir sayfa ek­silir. Ama bu sayfaya yazdıklarımız, sonraki anlarda/günlerde de bizimle olmayı sürdü­rür. Boş sayfalarla dolu bir defter kadar deh­şet verici bir şey olabilir mi?

      12 Cengiz Bektaş – Günaydın (Şiir)

      13 Hayrettin Geçkin – Çavuşkuşunun Türküsü

      Berrin Taş'ın yapıtlarında, ger­çekliğin olduğu kadar kadınlığın da gelişmeye muhtaç olduğu im­lenir. Ayrıca gerçeğin düşlerle zenginleşebileceğinin ipuçları da var. Bu durum bir bakıma okuyu­cuyla örgütlenir. Ki estetik tam da burada devreye girer. Ayrıca onun yapıtlarında ölümün dirime katıldı­ğını gözlemek de mümkün. Bütün bunlarla birlikte denilebilir ki ateşi çekice, onu da ekmeğe dönüştü­renlerin türküsüdür aslında onun sözcük işçiliği. Şiirlerinde de düz­yazılarında da seyir budur.

      16 Berrin Taş – Hep Yolda

      4 Ocak 2019

      Dağıtım ücreti iyice yükseldi. Aldı başını gitti. Şimdi elinizdeki bu sayıyı okuyabilirseniz -elinize ulaşırsa- Şubat sayısını okuyabilirseniz da­ğıtıma verilmediğini öğrenmiş olacaksınız. Dağıtım parasını karşılamıyor satılan dergi­ler. Bu durumda baskı sayısını da iyice dü­şürmemiz gerekecek. Yılların bana öğrettiği şu. Türkiye'de kültür sanat dergisi okuyan okumak isteyen kişi sayısı çok az. Sen ne yaparsan yap, istediğin kadar didin, çırpın okumuyorlar. Önceleri beş bin basılan der­gi değişik süreçlerden geçtikten sonra bin adet basılıyordu. Bundan böyle baskı ade­dini beş yüze, belki de dört yüze indirmemiz gerekecek…. Şubat sayısını kitabevlerinde bulama­yacaksınız. Ocak sayısını aldınız. Şubat'ı nerden bulursunuz bilemem. Bizden de is­teyebilirsiniz. İnternet aracılığıyla da edine­bilirsiniz. Kitabevlerinde bulamayacaksınız derken yanlış anlaşılmasın. Bizim elden verdiğimiz kitabevlerinde yine bulunur dergi.

      21 İnsancıl'a Mektup

      22 Şükrü Çiftçi – Babil (Şiir)

      24 Yusuf Çotuksöken – Kaygılarımız Üzerine (Deneme)

      Hangimiz kaygılardan uzak yaşayabiliyo­ruz ki? Hangimiz, kaygılı değiliz ki... Han­gimiz kaygılarımızı yaşarken bizde bıraktığı derin izleri görmezden gelebiliriz ki. Bu ülkede yaşıyorsanız, kaygılanacak o denli çok konu bulur, bunları yaşar, bunlar üzerine konuşur, tartışır ve yazarsınız ki...

      27 Cemal Karsavan – Rüyalarımda Sevdiğim Sensin (Şiir)

      28 Recep Çitikbel – Yarın Yarın Estetik İnceleme

      Roman, 12 Mart romanları arasında “gös­terilir”. Yazar, romanın konusunu, “12 Mart Askeri Muhtırasından yola çıkarak yazar. Romana konu olan, 12 Mart 1971 rejiminin amaçları romanda anlatılarak gösterilmez. Daha çok, dört ana karakter ve yan karakterlerle, özne-nesne bütünselliği olmayan, romana, konu mankeni olan karakter/tip üzerinden, 1970 Türkiye'sini ele alır. Bakış açısı, karakter/tiplemelerinde görülen, so­runlarından çok, sorunlu tiplerdir. Bu tiplerin inişli çıkışlı yaşamlarını, yazar, abartılı, öznelci, rastgele ele alır.

      37 Turgut Karabekir – Büyüksen (Şiir)

      38 Hasan Akarsu – “Sismik ve Ritüel”

      Hasan Çapik 1977 Adıyaman doğumlu olup felsefe öğretmenidir. Tiyatro oyunları, öyküleri olan ozan, ilk şiir yapıtı “Bekleyişin Zerdüşti'ne yenisini ekledi: “Sismik ve Ritüel”. Sismik sözcüğü depremle ilgilidir. Ritüel ise tapınma ve büyüyle ilgili geleneksel tö­ren anlamına gelir. Ozanın şiirlerinde, kuş­kusuz bu sözcüklerin anlam izleri var.

      40 Nurşen Aydoğan – Cengiz Gündoğdu: Aydınlanmanın Kapıları

      Cengiz Gündoğdu, “Estetik kapısı niye zorunludur” sorusunu; Estetik, yalnızca bir yapıtın ya da köprünün güzel olup olmadı­ğıyla ilgilenmez, diye yanıtlar. Toplumun ku­ruluşunda, toplumdaki insan ilişkileri güzel mi, değil mi, onunla da ilgilenir.Toplum kuru­luşu, insan ilişkileri güzel, deyince sorun ol­maz. Ancak güzel değil deyince sorun çıkar.

      46 Zeynep Alpaslan – Cengiz Gündoğdu: Toplumsal Bilincin Oluşturulması

      Cengiz Gündoğdu, aydınlanma derken felsefeyi, estetiği, insan bilimlerini, bilimsel kavrayışı egemen duruma getirmekten söz etmektedir. O zaman toplumsal bilincin etki­siyle felsefe, estetik, insanbilimleri, bilimsel kavrayış insanın temel uğraşı olacaktır.

      48 Osman Akyol – Uzun zaman oldu Canım annem Dönmedin (Şiir)

      49 Beyazıt Kahraman – 2018 Tekin Sönmez Dil ve Edebiyat Ödüllerinden birini kazanan Tarık Günersel ile Söyleşi

      51 Bize Gelenler

      52 Gülay Yeşilipek – Ana-Baba Evi (Öykü)

      Serap o gün beşinci resim sergisini aç­mıştı. Yine de ilk sergisini açtığı gün gibi he­yecanlıydı... gelenlerle tek tek ilgilenmeye özen gösterdi, özellikle resimleri hakkındaki görüşlerini onlardan dinlemek çok önemliydi Serap için. Sergi açılalı iki saat olmasına karşın hala gelenler vardı. Serap yeni ge­len öğretmen arkadaşlarını karşılamak için hızla kapıya doğru giderken bir kadın dikka­tini çekti. Biraz önce de aynı kadını aynı tab­lo önünde görmüştü.

      54 Cengiz Gündoğdu – Yıldız Güncesi

      2 Ocak Çarşamba

      29. Yıl... İnsancıl 29 yıldır kültür dünya­sında ışıl ışıl parlıyor. Şimdi İnsancılın ışıltısıyla yazıyorum. Bu ışıltının özellikle Ber­rin Taş'tan kaynaklandığını düşünüyorum.

      Bir düşüncemi daha söylemeliyim. Du­rup durup Marks'la Engels'e dönmek gerekiyor. O zaman bakın n'oluyor. Marks söylüyor. Kapitalizm yalnızca maddi üretim değildir. Kapitalizm maddi üretimin yanında tinsellikle üretir. Kapitalizmin sürgit olabil­mesi için, buzdolabının yanında buzdolabı almanın "sevinci” de üretilmelidir, üretir de.

      Stok Kodu
      :
      3990000096865
      Boyut
      :
      18.50x27.00
      Sayfa Sayısı
      :
      64
      Baskı
      :
      1
      Basım Tarihi
      :
      2019-02
      Kapak Türü
      :
      Ciltsiz
      Kağıt Türü
      :
      2. Hamur
      Dili
      :
      Türkçe
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      14,85   
      14,85   
      2
      7,72   
      15,45   
      3
      5,19   
      15,56   
      4
      3,92   
      15,67   
      5
      3,20   
      16,00   
      6
      2,64   
      15,83   
      7
      2,30   
      16,10   
      8
      2,00   
      16,01   
      9
      1,79   
      16,10   
      Finansbank Kartları
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      14,85   
      14,85   
      2
      7,72   
      15,45   
      3
      5,26   
      15,79   
      4
      3,92   
      15,67   
      5
      3,20   
      16,00   
      6
      2,64   
      15,83   
      7
      2,32   
      16,21   
      8
      2,00   
      16,01   
      9
      1,82   
      16,40   
      Bonus Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      14,85   
      14,85   
      2
      7,72   
      15,45   
      3
      5,19   
      15,56   
      4
      3,92   
      15,67   
      5
      3,20   
      16,00   
      6
      2,64   
      15,83   
      7
      2,32   
      16,21   
      8
      2,01   
      16,10   
      9
      -   
      -   
      Paraf Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      14,85   
      14,85   
      2
      7,72   
      15,45   
      3
      5,26   
      15,79   
      4
      3,92   
      15,67   
      5
      3,20   
      16,00   
      6
      2,64   
      15,83   
      7
      2,32   
      16,21   
      8
      2,00   
      16,01   
      9
      1,82   
      16,40   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      14,85   
      14,85   
      2
      7,72   
      15,45   
      3
      5,19   
      15,56   
      4
      3,92   
      15,67   
      5
      3,20   
      16,00   
      6
      2,64   
      15,83   
      7
      2,32   
      16,21   
      8
      2,00   
      16,01   
      9
      1,82   
      16,40   
      World Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      14,85   
      14,85   
      2
      7,72   
      15,45   
      3
      5,19   
      15,56   
      4
      3,92   
      15,67   
      5
      3,15   
      15,74   
      6
      2,64   
      15,83   
      7
      2,32   
      16,21   
      8
      2,00   
      16,01   
      9
      1,79   
      16,10   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      14,85   
      14,85   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
      4
      -   
      -   
      5
      -   
      -   
      6
      -   
      -   
      7
      -   
      -   
      8
      -   
      -   
      9
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat