Sepetim 0 Toplam: 0,00 TL
%25
Mantık Bilimi (Büyük Mantık) Georg Wilhelm Friedrich Hegel

Mantık Bilimi (Büyük Mantık)

Liste Fiyatı : 68,00 TL
İndirimli Fiyat : 50,93 TL
Kazancınız : 17,07 TL
Taksitli fiyat : 12 x 4,80 TL
Havale/EFT ile : 49,40 TL
%25
Temin süresi 3 gündür.
KARGO BEDAVA
Mantık Bilimi (Büyük Mantık)
Mantık Bilimi (Büyük Mantık)
İdea Yayınları
50.93
Mantık Bilimi Logosun, Usun, ya da daha doğrusu arı Usun, ama belki de bu anlatımlara yükleme alışkanlığında olduğumuz tek-yanlı öznellikten kaçınabilmek için en iyisi ve Hegel'in kendisinin kullandığı anlatımla ?nesnel düşüncenin" çözümlemesidir. Logos fiziksel olmadığı gibi tinsel de değildir. Mantık Bilimi bu düzeye dek insan düşüncesinin kendini nesnel düşünce yapma, ya da Kavramın Kavram ile, bilincimizdeki öznel Kavramın kendinde var olan nesnel Kavram ile örtüşme çabasıdır.

Logos hiç kuşkusuz fiziksel-özdeksel değildir; ama tinsel de değildir. Yalnızca meta-fiziksel ya da doğa-ötesi değil, ama ayrıca meta-tinsel ya da tin-ötesidir. Logos vardır. Ama salt Varlık ne fiziksel, ne de tinseldir. Fiziksel olan ve tinsel olan, ya da uzaysal ve zamansal olan ? ya da kısaca görgül olan ? yalnızca var olmayan ama oluşta olandır. Salt ontolojik değil ama fenomenolojik denilen şeydir ve daha yüksek ve daha somut bir belirlenimdir. Logosun, ?düşünce öğesindeki arı İdea"nın (A-MB, § 19) Varlığı mantıksaldır. Bildiğimiz gibi, Hegel Tinin Görüngübilimi'ni Varlık ve Kavramın birliği olarak Saltık Bilgi ile, bu kurgul-mantıksal öğe ile sonlandırır. Bunun bir öncül olarak alınabildiği düzeye dek, açıktır ki Mantık Bilimi yalnızca biçimsel-kavramsal olmaktan çıkar, aynı zamanda içeriksel-varlıksal da olur ? ya da yapay epistemoloji ve ontoloji ayrımı bu terimlerin kendileriyle birlikte bir yana atılır. Kavramın o çok merak edilen içeriği onun kurgul doğasından, kendi ile olumsuz ilişkisinden başka birşey değildir. Kavram bağıntısız değil çünkü belirlidir, daha şimdiden olumsuzu ile yüklüdür ve bu onun diyalektiğidir.

Kavram dışsal Varlıkta ona yabancı bir şey ile değil, ama kendi kendisi ile, öznel-düşünce nesnel-düşünce ile karşıtlık içindedir. Ama karşıtlık, salt doğası gereği, birliktir ve karşıtların bu birliği, bu gerçek özdeşlik Düşüncenin ve Varlığın bağdaşması olarak ? ya da dilersek Kavramın Kavram ile bağdaşması olarak ? ?gerçeklik = bilgi' dediğimiz şeydir, tasarımın tasarıma karşılık düşmesi olarak ?doğruluk' değil.
  • Açıklama
    • Mantık Bilimi Logosun, Usun, ya da daha doğrusu arı Usun, ama belki de bu anlatımlara yükleme alışkanlığında olduğumuz tek-yanlı öznellikten kaçınabilmek için en iyisi ve Hegel'in kendisinin kullandığı anlatımla ?nesnel düşüncenin" çözümlemesidir. Logos fiziksel olmadığı gibi tinsel de değildir. Mantık Bilimi bu düzeye dek insan düşüncesinin kendini nesnel düşünce yapma, ya da Kavramın Kavram ile, bilincimizdeki öznel Kavramın kendinde var olan nesnel Kavram ile örtüşme çabasıdır.

      Logos hiç kuşkusuz fiziksel-özdeksel değildir; ama tinsel de değildir. Yalnızca meta-fiziksel ya da doğa-ötesi değil, ama ayrıca meta-tinsel ya da tin-ötesidir. Logos vardır. Ama salt Varlık ne fiziksel, ne de tinseldir. Fiziksel olan ve tinsel olan, ya da uzaysal ve zamansal olan ? ya da kısaca görgül olan ? yalnızca var olmayan ama oluşta olandır. Salt ontolojik değil ama fenomenolojik denilen şeydir ve daha yüksek ve daha somut bir belirlenimdir. Logosun, ?düşünce öğesindeki arı İdea"nın (A-MB, § 19) Varlığı mantıksaldır. Bildiğimiz gibi, Hegel Tinin Görüngübilimi'ni Varlık ve Kavramın birliği olarak Saltık Bilgi ile, bu kurgul-mantıksal öğe ile sonlandırır. Bunun bir öncül olarak alınabildiği düzeye dek, açıktır ki Mantık Bilimi yalnızca biçimsel-kavramsal olmaktan çıkar, aynı zamanda içeriksel-varlıksal da olur ? ya da yapay epistemoloji ve ontoloji ayrımı bu terimlerin kendileriyle birlikte bir yana atılır. Kavramın o çok merak edilen içeriği onun kurgul doğasından, kendi ile olumsuz ilişkisinden başka birşey değildir. Kavram bağıntısız değil çünkü belirlidir, daha şimdiden olumsuzu ile yüklüdür ve bu onun diyalektiğidir.

      Kavram dışsal Varlıkta ona yabancı bir şey ile değil, ama kendi kendisi ile, öznel-düşünce nesnel-düşünce ile karşıtlık içindedir. Ama karşıtlık, salt doğası gereği, birliktir ve karşıtların bu birliği, bu gerçek özdeşlik Düşüncenin ve Varlığın bağdaşması olarak ? ya da dilersek Kavramın Kavram ile bağdaşması olarak ? ?gerçeklik = bilgi' dediğimiz şeydir, tasarımın tasarıma karşılık düşmesi olarak ?doğruluk' değil.
      Stok Kodu
      :
      9789753970891
      Boyut
      :
      135-215
      Sayfa Sayısı
      :
      672
      Baskı
      :
      2
      Basım Tarihi
      :
      2014
      Çeviren
      :
      Aziz Yardımlı
      Kapak Türü
      :
      Karton
      Kağıt Türü
      :
      2.Hamur
      Dili
      :
      Türkçe
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      1
      50,93   
      50,93   
      3
      18,05   
      54,16   
      5
      10,97   
      54,86   
      7
      7,89   
      55,21   
      9
      -   
      -   
      10
      5,67   
      56,74   
      12
      4,80   
      57,63   
      Cardfinans Kartları
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      1
      50,93   
      50,93   
      3
      18,05   
      54,16   
      5
      10,97   
      54,86   
      7
      7,94   
      55,61   
      9
      6,25   
      56,26   
      10
      -   
      -   
      12
      4,80   
      57,63   
      Bonus Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      1
      50,93   
      50,93   
      3
      18,05   
      54,16   
      5
      10,97   
      54,86   
      7
      7,94   
      55,61   
      9
      6,25   
      56,26   
      10
      -   
      -   
      12
      4,80   
      57,63   
      Paraf Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      1
      50,93   
      50,93   
      3
      18,05   
      54,16   
      5
      10,97   
      54,86   
      7
      7,94   
      55,61   
      9
      6,25   
      56,26   
      10
      -   
      -   
      12
      4,80   
      57,63   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      1
      50,93   
      50,93   
      3
      18,05   
      54,16   
      5
      10,97   
      54,86   
      7
      7,94   
      55,61   
      9
      6,25   
      56,26   
      10
      -   
      -   
      12
      4,80   
      57,63   
      World Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      1
      50,93   
      50,93   
      3
      18,05   
      54,16   
      5
      10,97   
      54,86   
      7
      7,94   
      55,61   
      9
      6,25   
      56,26   
      10
      -   
      -   
      12
      4,80   
      57,63   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      1
      50,93   
      50,93   
      3
      -   
      -   
      5
      -   
      -   
      7
      -   
      -   
      9
      -   
      -   
      10
      -   
      -   
      12
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat